Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Thursday, January 8, 2009

Ya Allah.. Selamatkan Palestin..



Anak-anak kecil menggoncangkan ibunya, yang lemah longlai.. tak lagi bernyawa, jeritan suara batinnya.. tiada siapa yang mendengarnya...

seronok sungguh kita mendendangkan lagu damai yang hilang, pitching tidak lari ke laut, nada pun ok.. tapi untuk siapakah kita tujukan lagu itu? untuk suka-suka? atau untuk menghiburkan hati yang lara?..

Mungkin kita terlupa atau buat-buat lupa bahawa situasi lagu yang kita seronok dengar, nyanyi sambil terjerit-jerit itu sedang berlaku di bumi palestin, gaza khususnya yang baru sahaja dibedil oleh Israel laknatullah telah menyebabkan beratus-ratus nyawa hilang tiada berganti..

Dan apakah yang kita lakukan?

Ya.. kita telah menyanyi lagu damai yang hilang untuk menunjukkan betapa protesnya kita sambil minum air COCA-COLA kerana dahaga... Rakan kita memanggil dan kita yang baru sahaja menangis kerana melihat video tentang Palestin melonjak gembira kerana rakan kita telah membelikan bedak JONHNSON&JOHNSON kita yang telah habis..

Keesokan harinya, hati kita terguris melihat saudara-saudara kita di Palestin yang telah hilang tempat bergantung sambil tangan leka makan roti bersama air MILO..

Oh! inikah pengorbanan kita? Sedang anak-anak Palestin sibuk melawan tentera Israel laknatullah, kita enak pula membekalkan wang kepada Israel untuk membunuh saudara-saudara kita di sana.. Maafkan kami saudara-saudaraku sekalian, sesungguhnya iman kami terlalu nipis, mungkin lebih nipis daripada kulit bawang.. Enak pula kami berbicara, kami tidak boleh hidup tanpa barangan-barangan mewah Amerika dan Israel laknatullah..

Kita melaungkan BEBASKAN PALESTIN!!! tapi dalam masa yang sama wang masih disalurkan ke arah Israel.. Selepas itu, akhbar dibaca, kita pun menangis sambil bengkak-bengkak mata melihat kekejaman yang telah berlaku tanpa kita sedari, kita lah penyumbang ke arah kehancuran itu...

Tidak tahukah kita bahawa orang yahudi sememangnya berdendam dengan orang Islam khususnya orang Arab kerana kaumnya pernah dihalau nabi dari Madinah pada suatu ketika dahulu.. Dendam mereka tidak pernah akan surut, anak-anak mereka sejak kecil lagi sudah diajar untuk MEMBENCI ISLAM.. tidak lihatkah kita gambar-gambar anak-anak yahudi sedang menandatangani roket-roket hasil sumbangan kita yang akan dihantar ke Palestin sebagai 'salam persahabatan' dari mereka..

Oh! sungguh hebat syaitan bertopeng manusia itu..

Hebat juga kita kerana terpedaya...

Ayuh sahabat-sahabatku sekalian.. mereka adalah saudara kita, mereka ada hak terhadap kita... lakukanlah solat hajat, jangan tinggalkan Qunut Nazilah setiap kali lepas solat.. Berdoalah agar Allah selamatkan bumi Palestin, Selamatkan Al-Quds, Selamatkan Al-Aqsa-nadi umat Islam... Bukankah doa itu senjata orang Mukmin?.....

Jangan sampai di akhirat nanti mereka tuntut HAK mereka ke atas kamu...


Fatwa Dr. Yusuf Qardhawi: ” 1 Rial (Ringgit) Untuk Produk AS, Sama Dengan Satu Peluru Untuk Tubuh Saudaramu di Palestine”

Ya Allah.. ampunkanlah dosa-dosa kami yang telah mengabaikan saudara-saudara kami di Palestin.. Kami berseronok di sini, alpa dengan dunia yang telah disogok oleh musuh-musuhMu hingga kami lalai walau untuk mendoakan keselamatan saudara-saudara kami di sana... ampunkanlah kami, ampunkanlah saudara-saudara kami, selamatkanlah saudara-saudara kami di Palestin ya Allah dan hancurkanlah musuh-musuhmu..

Amin ya rabbal alamin..

No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .