Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Wednesday, April 22, 2015

Allahku..



Allahku,
Andainya aku bisa menulis warkah buatMu,
Aku ragu-ragu,
Apakah warkahku bakal penuh dengan lafaz rindu,
Atau ia cuma kosong seribu,
Lantaran aku kelu,
Mengenangkan setiap dosaku padaMu.

Allahku, 
Andainya bisa ku titipkan lagu,
Aku tidak tahu,
Apakah laguku bakal berdendang merdu,
Atau liriknya pincang di sini situ, 
Lantaran gelisahnya hatiku, 
Mengenangkan kerdilnya aku di hadapanMu.

Allahku,
Meski berjuta tahun ku ucapkan syukur, 
Aku sedar, 
NikmatMu berlipat ganda dalam lena dan dalam sedar,
Tapi mengapa, 
Mulutku mengomel laju, 
Lidahku merungut selalu, 
Tatkala sedikit ujian kau hadiahkan, bukti sebuah cinta..

Allahku, 
Jangan pernah Kau tinggalkan,
Meski warkahku kosong berserakan,
Meski laguku sumbang ku dendangkan,
Meski terkadang aku jatuh ke lembah kehinaan,
Tetap saja,
Pasakkan hatiku, 
UntukMu selalu.... 

"Saat Adam dibuang ke dunia, syaitan bersorak seronok, namun syaitan lupa, manusia selalu turun jauh ke dasar lautan untuk mengutip mutiara berharga lalu timbul semula bersama mutiara di tangan."

Kalau kau jatuh,
Bangkitlah.
Allah kan ada? 

Mastura Mohd Yusuf,
9PM
Johor Bahru

No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .