Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Wednesday, August 11, 2010

Salam Ramadhan dan....



Ku mengharapkan Ramadhan kali ini,
Penuh makna,
Agar dapat ku lalui,
Dengan sempurna.....


"Mak, kenapa kita kena puasa dulu baru raya?" Ana melontarkan pertanyaan ini kepada umi tercinta ketika ana baru sahaja berusia 5tahun.

"Sebab,kita kena rasa susah dulu, baru boleh gembira." Umi menjawab.

Susah, sebelum gembira. Ketika itu, ana masih samar-samar, tidak faham. Tetapi kepala masih dianggukkan, sebagai satu tanda ana mendengar dan masih mengingati..

Sahabat, moga kesusahan kita melawan nafsu pada bulan Ramadhan kali ini, dibalas dengan hari kemenangan-hari raya. Benar syaitan sudah diikat, tetapi ingatlah, nafsu di dalam diri tidak pernah kan berkurang kecuali kita sendiri berusaha untuk melawannya.

Moga Ramadhan kali ini lebih baik dari Ramadhan yang sebelumnya. Moga amalan dapat dipertingkat seiring usia dan semoga amalan itu berkekalan sehingga di luar ramadhan. Kerana, kita bukan hanya menjadi Islam di bulan Ramadhan, tetapi kita adalah seorang Islam sepanjang masa.

Selamat beribadat, selamat beramal dan semoga istiqamah. Ameen.

Mohon Laluan


Ana meminta izin, untuk tidak mengemaskini blog dalam tempoh sebulan kerana mulai minggu depan, (16.8.2010) peperiksaan akhir semester akan bermula sehinggalah 25.8.2010. InsyaAllah, dalam tempoh itu ana mahu belajar kerana Allah dan mendapat keputusan yang baik kerana Allah dan Islam tercinta.

Sahabat, ana mohon doa dari kalian.

Moga sepanjang tempoh 'senyap' ini, kalian beristiqamah menjadi hambaNya yang bertaqwa. Hajat doa dan ingatan kalian.

Moga Allah kasih :)

Wallahu'alam


No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .