Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Tuesday, September 7, 2010

Warkahku untukmu.

Sekadar catatan pendek.

Tiada gambar untuk menceritakan.

Tiada video yang menyayat hati.

Tiada jua lagu yang membuai jiwa.


Pertama sekali, ana ingin memohon maaf.. Allah izin, laptop ana rosak dan ana mengalami sedikit kesukaran untuk mengemaskini blog.

Maaf buat jiwa-jiwa yang mendamba setitis peringatan. Maaf buat hati-hati yang inginkan nasihat. Moga entri-entri ana yang lepas boleh dibaca semula buat hati yang mendambakannya.

Ana tidak tahu bila laptop akan kembali 'pulih', semoga ia cepat 'sembuh' agar ana bisa menulis semula...

Sahabat, di kesempatan ini suka ana mengingatkan bahawa Ramadhan semakin meninggalkan kita. Apakah persiapan kita? Sudahkah kita beramal di sepertiga malam terakhirnya, atau kita sibuk membuat kuih dan bermain mercun semata??

Sahabat, ramadhan akan datang.... Adakah sempat untuk kita bertemunya? Atau maut dahulu yang datang menjengah? Semoga Ramadhan ini menjadi Ramadhan yang terbaik untuk kita semua dan semoga amalan-amalan baik sepanjang bulan Ramadhan ini dikekalkan sehingga di luar bulan Ramadhan.

Bawa peribadi Ramadhan itu ke mana-mana dan ingatlah! Kita bukan menjadi hamba kepada Ramadhan, kita adalah hamba kepada Allah, justeru itu, amal ibadat yang dilakukan janganlah hanya sekadar di bulan Ramadhan..

Sahabatku yang dirahmati Allah... Mari kita muhasabah kembali puasa yang telah kita lalui hampir sebulan. Adakah puasa itu hanya dipenuhi dengan lapar dan dahaga tanpa terisi dengan ibadah lain? Adakah kita tidak menjaga syariat di bulan Ramadhan? Adakah ketika bulan yang mulia ini, ketika rahmat ALlah terbuka siang dan malam, tika pengampunanNya dibuka seluas-luasnya, tika syaitan diikat untuk memudahkan kita, kita masih lagi berminat untuk melakukan maksiat dan mengundang murkaNya???

Sahabatku yang diredhai ALlah... Marilah, mari bersama mencapai redhaNya... Tangisilah Ramadhan yang kian pergi meninggalkan kita dan semoga syawal yang bakal tiba, bukan diisi dengan keseronokan dunia semata. Isilah dengan zikrullah dan tasbih memuji pencipta, itulah kegembiraan hakiki untuk bertemu ALlah di syurgaNya yang kekal abadi.

Salam sayang, Selamat memburu redha ALlah. Maaf zahir dan batin..

2 comments:

izzatul hanis shaari said...

salam ukhwah ya ukhti
Moga laptop ukhti cepat pulih ya.

Mastura MY said...

salam ukhwah kembali..

syukran atas doanya.. sekarang laptop masih di 'hospital'

:)

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .