Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Saturday, December 6, 2008

Maafkanku Sahabatku...


1. Demi Masa!
2. Sesungguhnya manusia itu Dalam kerugian -
3. kecuali orang-orang Yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan Dengan kebenaran serta berpesan-pesan Dengan sabar.

***
Sahabatku..
Lama sudah kita tidak bersua,
Lama sudah tidak kita bertegur-sapa,
Rinduku padamu hanya Dia yang tahu,
Dan hari ini segalanya berakhir, rinduku terlerai jua tatkala melihat dirimu sebentar tadi…
Tapi sahabatku…
Aku seolah-olah melihat dirimu yang bukan dirimu,
Seolah-olah aku berdepan dengan orang asing yang tidak pernah ku kenali,
Keramahanmu masih seperti dulu. Sangat menyenangkan,
Cuma apa yang membimbangkan hati kecilku ini tatkala melihat rambut yang diwarnai perang terurai tidak tertutup,
Entah ke mana perginya tudung yang dulunya manis menutupi auratmu nan satu..
Sewaktu tanganmu ku jabat,
Sekali lagi hatiku meronta.. benarkah itu dirimu?
Kuku-kukumu sudah tidak berwarna putih asli lagi….

Sahabatku,
Ke mana hilangnya janji kita?...
Mengapa kau seksa diriku begini,
Air mataku mengalir tidak dapat ditahan lagi,
Maafkan aku sahabat kerana pergi meninggalkanmu seorang diri..
Maafkan aku sahabat kerana aku bersenang-senang di rantau orang sedang imanmu sedang sakit minta dirawati,
Maafkan aku sahabat andai aku telah melalaikan tanggungjawabku sebagai seorang sahabat yang seharusnya menasihatimu,menjagamu jua mengambil berat tentang dirimu,
Maafkan aku sahabat kerana aku tidak tegar melihatmu begini..
Namun ketahuilah,
Saat air mata jatuh ke pipi,
Hanya padaNya aku berserah,meminta agar dirimu terpelihara,
Ketahuilah sahabatku,
Diriku amat menyayangimu…
Kembalikanlah hatimu pada yang hak… Jangan kau seksa imanmu itu…….
Ya Allah…. Ampunkanlah diriku yang telah melalaikan amanah yang tergalas di bahu,
Sesungguhnya mungkinkah diri ini termasuk dalam golongan orang yang rugi?...
kecuali orang-orang Yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan Dengan sabar.(Al-Asr:3)
Beratnya dugaanMu ya Ilahi... Moga diri ini sentiasa redha dan sabar..

No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .