Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Tuesday, February 9, 2010

Aku Rindu......


Allah...
Saat ini aku merasa lemah.. Tidak berdaya...
Mengapa ya Allah, murah benar air mata ini..
Menitik satu persatu bagaikan tiada harganya..

Ya Rabb...
Aku kini meniti titian kaca,
Sakit! Berdarah! Pedih!
Hati menangis minta dikembalikan kepada fitrahnya,
Iman memberontak minta dikasihani...

Allah...Allah...
Saat ini, pada ketika ini,
Adakah Engkau memandangku dengan penuh rasa marah?
Adakah Engkau mengaku bahawa aku ini hamba-Mu?,
Layakkah aku ya Allah...
Layakkah aku bergelar hamba-Mu andai...
Dosa masih ku lakukan,
Janji padaMu sering kuiingkari,
Kelalaian sering memanjai diri,
Dunia mengaburi hati nurani,
Bahkan lupa pada peringatan yang diberi!

Ya Rahman..
Aku ini hina!
Aku ini lemah!
Terkadang cemburu melihat burung yang riang berkicauan,
Juga pada semut yang mati dipijak,
Kerana hidupnya mereka bebas,
Matinya mereka tiada berhisab...

Aku takut ya Allah... Aku takut...
Pada hari tayangan kehidupanku di dunia,
Aku takut ya Allah...
Pada tayangan dosa-dosaku...
Aku gentar ya Allah..
Pada tayangan janji-janji yang ku mungkiri,
Bahkan aku malu ya Allah,
Pada Rasulullah yang amat ku cintai..........

Ya Rahim...
Aku rindu aku yang dahulu...
Yang tidurnya bertemankan Al-Quran,
Yang hatinya tidak putus mengingatiMu,
Yang ruhnya sentiasa mengabdikan diri kepadaMu,
Aku rindu ya Allah...
Pada kaki yang melangkah ke majlis-majlis ilmu,
Aku rindu ya Allah,
Pada hati yang amat sensitif pada kemungkaran-Mu,
Aku benar-benar rindu ya Allah,
Pada rasa malu yang menjadi sebahagian daripada IMAN!!

Ya Muhaimin...
Keingkaran kian berleluasa,
Ibarat barah yang merebak di dalam diri,
Memakan satu persatu organ dalaman,
Hingga akhirnya tiada yang tinggal..
Jagalah kami ya Allah..
Jagalah kami........

Ya Rasulullah....
Aku benar-benar rindu padamu,
Aku benar-benar cinta dirimu,
Layakkah aku untuk bertemu denganmu nanti?
Atau engkau akan palingkan muka,
Jijik melihatku.....

Ya Rasulullah...
Adakah engkau sedang menangis duhai kekasih Allah,
Melihat kami yang kian lalai ini?
Aku rindu ya Rasulullah pada air mata di munajat pada sepertiga malam terakhirNya...

Allah...
Kurniakan aku hati yang baru,
Yang lembut basah mengingatiMu semata.......


 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .