Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Tuesday, August 9, 2011

selamat hari lahir duhai diri.




Alhamdulillah....

Di saat saya terjatuh, ada insan yang menghulur tangan. Betapa besarnya nikmat Allah yang satu itu, melebihi ujian yang diberiNya.

Terima kasih buat sahabat handai yang tidak putus-putus memberi kata semangat sama ada di blog atau pun secara berhadapan. Saya sedar, kegagalan bukan penyebab untuk saya berhenti melangkah....

Alhamdulillah jua... Hari bersejarah buat saya hadir bersama satu pengajaran yang bermakna.

Selalu saya update cerita mengenai sambutan hari jadi sahibah...Kali ni, saya pula yang terkena :)

Perancangan berjalan dengan teliti...sehingga malam pukul 12, tiba-tiba rumah saya blackout....

Dalam blackout itu jugalah tiba-tiba keluar semua kawan-kawan bersama kek hari jadi, dan makanan yang sudah siap sedia semuanya.

Syukur.

Alhamdulillah diberi nikmat menjejaki usia 21 tahun ini, hakikatnya bukanlah untuk saya bergembira...tapi ini adalah satu peringatan...

Kematian semakin hampir. Ah,amal ibadat...sudah mantapkah semuanya...

21 tahun yang lalu,pada hari inilah ibu saya bertarung nyawa demi memastikan kesinambungan hayat saya.

21 tahun yang lalu...ibu dan ayah bersusah payah menjaga, membelai saya...

21 tahun yang lalu... ibu hampir kehilangan nyawanya...

Terkadang saya terlupa untuk menghayati semua ini..Lantas jadilah saya hamba yang tidak bersyukur, menangisi segala ujian yang diberi,terlupa terus pada Allah yang membenarkan segala kejadian..

Sehingga saya terlupa pada janji Allah :

Kerana sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan,
sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan.(Al-Insyirah : 5-6)


Dulu mungkin saya berkata... Habislah aku kali ini!

tapi tidak...Allah beri lagi peluang hingga ke hari ini..

Dulu mungkin saya pernah berkata... Segalanya telah musnah...

Tapi tidak.. Hingga ke hari ini saya masih mampu tersenyum...

Ah,betapa banyaknya nikmat yang Allah beri...jarang benar saya mensyukuri... Saya terus-terusan mengharap sesuatu yang tidak ada pada saya, hingga saya terlupa mensyukuri apa yang saya ada...

Benarlah kata para cendekiawan, kadangkala..makam syukur itu lebih tinggi daripada sabar.

Alhamdulillah...selama 21 tahun ini ada para sahibah yang menyambut tangan saya tatkala saya terjatuh, yang terus berkata, "Mastura, keep going on!" "Mastura, jangan mengalah!" "You can do it"

Sehingga saya kesat air mata kecewa...Dan terus mengorak langkah...

Benar, saya tidak mampu bergerak seorang diri. saya punya hati yang rapuh,jiwa yang lalai, iman yang nipis... Justeru saya perlukan kalian...ya,kalian untuk menyokong saya, menegur saya...dan terus menegur....

Allah.... :')

Sayu benar hati ini mengenangkan pengorbanan kalian para sahibahku...Terima kasih di atas semua ucapan dan doa...



Terima kasih yang tidak terucap...Doakan saya agar meletakkan peraturan Allah dalam kehidupan sentiasa...

Selamat hari ulangtahun kelahiran duhai diri.... Ingatlah saban waktu kematian semakin rapat menjengah.... Tingkatkan amal seiring bertingkatnya umurmu.

p/s : Saya ada hadiah istimewa sempena hari jadi saya.... 9/8 - saya ada dua exam, dan paper terakhir tamat pada jam 7.30 malam. Hajat doanya!

Salam kasih,dan sayang kerana Allah semata....

4 comments:

ibuaiman said...

Salam..

Selamat hari lahir Mas...semoga dipanjangkan umur dalam keimanan dan kesihatan, dimurahkan rezeki dalam keberkatan dan berjaya di dunia dan juga akhirat...AMIN...

Mastura MY said...

wslm...

Ameen.... terima kasih kak :)

Anonymous said...

Sanah Helwah Mastura Mohd Yusuf...:-)

wish U a better life as a Muslimah....

-kodama-

Mastura MY said...

ameen..... terima kasih :)

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .