Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Sunday, February 14, 2016

Dont be sad


Dulu, ada seorang sahabat, katanya --

Aku memohon doa kepada Allah, jika Dia perkenankan maka aku gembira SEKALI, jika tidak diperkenankan, aku gembira SEPULUH kali. 

Kerana -- apa yang aku minta adalah pilihan aku, sedangkan apa yang tidak diberi adalah pilihan Allah.

Ah. Betapa mendalamnya kepercayaan para sahabat kepada Allah.

Sungguh, antara diri sendiri dan pencipta kepada jasad yang berdiri -- siapa yang lebih luas pengetahuannya? Siapa yang lebih tahu akan perkara-perkara mendatang? 

Lalu kenapa kita masih sibuk yakinkan hati bahawa apa yang kita mahu adalah apa yang kita perlu. Apa yang kita minta adalah apa yang sewajarnya. 

Walhal, pintu-pintu yang Allah tutup mampu mendatangkan bahaya kepada kita. Kita menangis meronta-ronta, kurang kita sedar di belakang pintu itu ada raksasa gorgon yang menanti. 😁

Janganlah bersedih. Rasulullah selalu memohon agar dijauhkan kesedihan dari hatinya, kerana kesedihan itu mampu menghentikan langkah, kesedihan itu mampu melarikan kita dari jalan yang wajar, malah kesedihan itu selalu membuat kita lemah dan berputus asa.

Maka hari ini tarik nafas, pejam mata, letakkan tangan di dada, bicara pada hati -- janganlah kau bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita! 

Salam cinta ;) 

No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .