Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Wednesday, March 9, 2016

You dont love her


"Bik(makcik dalam bahasa jawa), taufiq rasa nak bercintalah dengan sorang perempuan ni."

***

Bila tangan kecil ini memegang jariku, entah ada satu perasaan yang meluru.

Satu hari kelak, tangan ini pasti membesar, dan dugaan yang dilaluinya pasti juga semakin besar. 

Dan aku semakin gusar, melihat betapa banyaknya pancaroba yang dilalui anak-anak zaman ini.

Suatu hati kelak, andai taufiq yang masih bersekolah datang dan bersuara, "bik(makcik dalam bahasa jawa), taufiq rasa nak bercintalah dengan sorang perempuan ni."

Walhal, dia sendiri tidak berani bertemu walinya-- saat itu, aku harap aku mampu bertenang, tidak memarahinya, dan duduk bicara --

Taufiq, you dont love her. Maybe you are just too lonely, or maybe she is just too good for your ego. But no taufiq, you dont love her, because you wont destroy the person that you love. 

Harapnya taufiq faham dan membesar menjadi lelaki yang menyelamatkan wanita dari api neraka -- bukan melontar-lontar mereka ke sana dengan muslihat Agama dan cinta. Amin.

Dan andainya saat itu tiba -- namun aku sudah tiada lagi di dunia, harapnya taufiq baca coretan ini, dan ketahuilah -- bik will always pray for you -- far above. 

:)

Ironinya, ramai orang memberitahu wanita agar jangan dipermainkan. Tapi tak ramai yang memberitahu lelaki bahawa wanita bukan barang mainan.

And ladies -- can you do yourself a favour? Please dont limit yourself as an option. You are worth more than that. It's not gonna be easy, but trust me you will survive.

Salam cinta :)

No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .