Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Thursday, November 10, 2011

Temanku...



Temanku,
Aku tidak meminta agar kau berwajah rupawan,
Kerna ku tahu,
Itu tidak akan kekal.

Temanku,
Tidak jua ku pinta agar kau menjadi hartawan,
Cukuplah sekadar,
Dikau merasa cukup dengan apa yang ada.

Temanku,
Tidak aku pinta agar kau menjadi cendekiawan,
Cukuplah sekadar dikau berusaha,
Menjadi seorang ilmuwan.

Temanku,
Tidak ku pinta wajahmu terukir senyum sentiasa,
Kerna ku tahu,
Terkadang hatimu pasti terguris luka,
Hanya yang ku mahu,
Agar dikau berkongsi kedukaan itu bersama.

Temanku,
Ketahuilah akan satu hakikat,
Aku juga tidak sempurna,
Langkahku pincang di mana-mana,
Terkadang aku jatuh dan tersungkur,
Terkadang mengalir laju titis jernih dari mataku.

Lantas aku terpandang kamu,
Dan aku menjadi kuat.

Terusku tersedar,
Mungkin dikaulah yang dikirim Tuhan buatku.

Maka aku tidak meminta dikau menjadi rupawan, hartawan meskipun cendekiawan,
Namun harus dikau ingat,
Tidak salah menjadi itu semua,
Asal sahaja niatmu tiada yang lain hanya kerana Tuhan.

Dan dikau bertanya,
Apa yang ku mahu?

Ketahuilah teman...
Aku hanya mahu,
Agar kau dan aku,
Berusaha menjadi Muslim yang hebat,
Beriringan berjalan...
Hingga ke syurgaNya yang kekal abadi.

Salam sayang kerana Allah...

Wassalam.

No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .