Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Monday, March 3, 2014

kita tak pernah rugi, bila....

Assalamualaikum.

Fuh, lama tak update blog. sebenarnya saya lupa password blog saya. hehe.

Macam-macam yang berlaku, sekarang dah kerja rasa masa semakin sedikit, sedangkan terlalu banyak perkara yang ingin dilakukan..

hm.. jadi ni macam random post je lah ye? ;)

Haritu saya ternampak seekor kura-kura,dia jalan-jalan, lepas tu terbalik.

Bayangkan seekor kura-kura, cengkerang di bawah, kaki meronta-ronta seolah-olah berkata "tolong, tolong selamatkan aku." Lama-lama dia diam, er saya memang takut nak pegang kura-kura tu, eh tak tak bukan takut, tapi kura-kura tu besar, so, hm..



ok sambung cerita..(tukar topik)

Tiba-tiba ada seorang lelaki, dengan gentlemannya terbalik kan kura-kura tu semula dan kura-kura tu pun berjalan-jalan, okay happy ending.

Tapi, di sebalik cerita tu ada sebuah cerita yang tersirat.

Masa kura-kura tu terbalik, macam mana tiba-tiba ada orang nak tolong letakkan dia dalam posisi yang betul semula?

Mesti kura-kura tu doa kat Allah supaya ada orang yang bantu dia, dan Allah hantarlah seseorang untuk tolong dia.. biar pun lama tapi akhirnya dia tetap boleh jalan semula.

So,

saya pun rasa,,,eh selama ni manusia pun berdoa, tapi ramai yang putus asa..sedangkan Allah tu Maha Mendengar, doa dalam hati pun Allah dengar jadi kenapa putus asa untuk berdoa? Doa, doa, doa dan percaya... Allah pasti perkenankan.

lagi satu, bila ada orang minta tolong dengan kita, seharusnya kita rasa suka, rasa happy, rasa teruja, sebab apa? Sebabnya... mungkin orang tu berdoa pada Allah supaya Allah mudahkan urusan dia, and know what? Allah pilih kita untuk tolong dia..

Dalam banyak-banyak manusia, Allah pilih kita... yes! we are the lucky one!


hamboih, tak bangga ke? kalau dapat nombor satu dalam kelas, atau terplih sebagai pelajar terbaik pun mesti dah kembang-kempis hidung tak tahan rasa teruja tu kan.. ni Allah pilih kita.. best kot!

Jadi, sukalah ye bila dapat tolong orang.. tapi ops, batas jangan lupa..kalau perempuan mintalah tolong daripada perempuan, begitu juga sebaliknya..kalau memang dah tak ada langsung orang sama jantina boleh tolong, maka jagalah batas-batas yang ada dalam berurusan dengan insan berlawanan jantina...

Kita pasti tak pernah rugi, bila kita letak Allah dalam hati...

nanti kita sambung lagi ye?

Wassalam...

No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .