Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Monday, July 11, 2011

Blog Bermasalah.

"Subhanallah." Baru sahaja siap menggabungkan slide-slide pembentangan nanti bersama sahabat, pantas jari-jemari saya menaip url blog.

Natijahnya, saya melihat ini :





Saya sendiri pelik, kenapa kotak itu tidak menimbulkan dirinya. Adakah ini kes sabotaj atau apa? -.-"

Berlegar di ruangan blog teman-teman, ada juga yang memiliki masalah yang sama.

Allah izin..pasti punya hikmahnya.

Saya tidak tahu bagaimana mahu membetulkannya, penukaran template juga tidak berhasil. Kasihan buat sahabat yang bertanya.. :



Maka, saya mencuba mencari beberapa solusi. Begini caranya jika nak follow, selagi kotak 'misteri' itu masih merajuk tidak mahu munculkan diri ya...

Buka dashboard blog anda... dan lihat di bahagian senarai blog yang sudah di follow, di bahagian bawah sekali ada tertulis add.



Sudah jumpa?

Baiklah, langkah seterusnya, tekan button add itu dan akan keluar pula gambar seperti ini.



Di ruangan URL itu..masukkan lah url blog saya yang dhoif ini. http://masturamohdyusuf.blogspot.com.

Maaf teman atas kekurangan ini.....

Siapa-siapa yang ada solusi dan tahu penyebab perkara ini berlaku, amatlah besar hati saya jika anda ingin membantu... :)

Moga Allah kasih dan redha pada semua...

12 comments:

ibuaiman said...

assalamualaikum,

Salam kenal...seronok baca pengisian kat blog mastura...:)

Jika sudi datang lah jenguk blog akak...:)

Semoga segala penulisan kita menjadi satu wadah untuk berdakwah dan menegakkan syiar Islam...Insya-Allah

Unknown said...

salam...tq mas..
nyway nk tnya..ni mastura student KUIS kan...??^_^

Unknown said...

bukan sabotaj rsanya...mostly blog gtu..detty dh tgok..even blog detty snirik...hu3..=(

insan_marhaen said...

Blog sy juga berhadapan dgn mslh yg sama..insyaALLAh, dia akn timbul semula nanti... dulu pun pernah jd macam ni... :-)

Mastura MY said...

ibuaiman

salam kenal kembali... Alhamdulillah, terima kasih kerana sudi membaca.

kalau dijemput, sudi saja saya singgah! :)

hidayati

ye saya... deti pun student kuis ye?

ummuainries

wah..dia memang suka main tenggelam timbul ya? :')

harap-harap cepatlah dia muncul ya ;)

Mastura MY said...

ibuaiman

tak dapat nak pergi blog ibuaimanlah.. private katanya :'(

Unknown said...

esh...mas kan..???x kan x kenal detty..??hidayati...=_=
pelik benor..main2 ek..??^_^

ibuaiman said...

Salam Mastura,

Mmmm pelik juga knp jd mcm tu, blog akak bkn private blog, sesape je blh msk...cuba try add ni,
www.klinik-ibuaiman.blogspot.com

Semoga dapat dtg blog akak, akak tunggu...:)

Wassalam...

anahiettah afibs said...

salam....akak, ana da jumpa... terima kasih atas doanya.. Isyaallah kita diberkati semuanya.. amin.. :)

Mastura MY said...

hidayati

sekejap2..confuse sebentar ;) ada dua kawan sy nama hidayati ni... ni hidayati kos apa ye?

ibuaiman

saya singgah sekarang! ;)

anahiettah afibs

insyaAllah ameen... er, teringin nak tahu apa maksud nama ni ^^

Unknown said...

alaaaaaaaa......detty kawan zahra tu...=_=
syariah law

Mastura MY said...

hidayati

oh..ok kenal2 ;)

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .