Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Thursday, July 7, 2011

Hajat Doa Semua...


Telefon bimbit saya berbunyi menandakan ada satu mesej yang baru masuk.

Saya membiarkannya sahaja sambil mata masih lagi terpacak di skrin laptop. Sejenak, hati saya menjadi tidak sedap.Lantas, kaki diarah menuju ke arah telefon bimbit saya.

Mesej dibuka.

Salam. ukhti fillah kita, kak fadhilah di masukkan ke wad kerana kritikal komplikasi darah. selama 4 hari ini keadaannya sangat lemah dan doktor tak dapat detect lagi penyakitnya. mohon doa akhwat yang lain semoga kak fadhilah diberi kekuatan dan kesembuhan. Allahumma ujurni fi musibathy wakhlufly khaira minhaa. amin. Allahuakbar!


Saya tersentak. Tidak semena-mena ada takungan jernih di kelopak mata.

Ah, kakak itu... sangat solehah.
Kakak itu... Allah baru sahaja mengujinya dan ahli keluarganya dengan mengambil ayah tercinta menghadap Tuhan Yang Esa.
Kakak itu... hebat ujian buat dirinya dan keluarga...

Ah, saya rindukannya!

Allah... harap sahabat semua dapat bersama-sama mendoakan kesejahteraan, keselamatan, dan ketabahan serta kesabaran buat kakak tersebut dan ahli keluarganya.

Moga doa-doa kalian didengari Allah.

Saya masih rindu pada raut wajahnya.
Saya masih rindu untuk mendengar suaranya.
Saya masih rindu memeluknya.

Akak, moga cepat sembuh dan mari bersama kembali di medan dakwah ini... :'(

wassalam.

3 comments:

sea_lavender said...

moge akak tu sntiasa drahmati Allah..dan cepat sembuh..Insya-Allah..

Anonymous said...

amin..ya Allah sembuhkanlah=)

amin..
amin..
amin ya Rabb..

-ILHAM-

Mastura MY said...

sea lavender :

ameen ya Rabb..moga doa insan sesolehah saudari didengariNya :)

ilham :

ameen ameen ameen :)

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .