Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Saturday, January 15, 2011

Mengapa Jiwa Lemah?

Assalamualaikum sahabat!

Moga semuanya dalam keadaan sihat sejahtera. Lihatlah, betapa banyak nikmat yang Allah beri untuk kita hari ini. Kita masih dapat bernafas,menyedut oksigen dengan percuma.Kita mampu makan, kita mampu melihat malah kita mampu membaca artikel ini pada saat ini.

Terlalu banyak perkara yang jika kita benar-benar lihat dengan mata hati, kita akan merasa Allah itu amat baik, Allah tidak pernah walau sekali berniat untuk menzalimi kita,bahkan kita yang menzalimi diri sendiri dengan mengingkari peraturan yang Allah beri.

Sahabat..Tidakkah kita lihat Islam semakin ditindas? Tidakkah kita melihat, amat payah berjumpa dengan insan yang benar-benar mengamalkan ajaran Islam? Tidakkah kita melihat, Islam dilihat sebagai jelek dan menyusahkan. Malah dianggap sebagai pengganas.

Mengapa? Adakah badan kita lemah?

Tidak. Tidak..bukan itu jawapannya sahabat. Jika badan kita lemah, maka tidak akan ada orang Islam yang berlegar-legar di kelab-kelab malam, tidak akan ada orang Islam yang berjudi di tengah pekat malam.

Tidak sahabat, badan orang Islam tidak lemah.. Tetapi jiwa mereka yang kian membisu, kian lemah diasak dunia. Mengapa sahabat? Mengapa? Tolonglah saya menjawab persoalan ini...

Hm, saya berjalan-jalan mencari blog-blog bermanfaat untuk pengisian hati,tiba-tiba Allah izin, terjumpa dengan satu blog, yang ada gambar comel-comel tentang hakikat orang Islam sekarang.

Mari kita lihat, dan jawablah..

Kenapa jiwa orang Islam semakin lemah,sehingga ditindas dengan teruk sekali??











No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .