Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Wednesday, July 29, 2015

Berlapang dada dengan ujian



Tuhan..
Acapkali ujianMu datang menimpa, 
Ingin sekali aku bertanya -- mengapa.
Tapi aku malu pada Hajar,
Yang tak pernah mempersoalkan apa,
Tatkala menerima perintah dari Yang Esa.

Tuhan..
Acapkali ujianMu datang menyinggah,
Ingin sekali aku mempersoalkan -- kenapa aku,
Tapi aku malu pada sabarnya Maryam, 
Meski dihimpit segala macam,
Tetap jua hatinya berpaut cinta -- hanya untukMu.

Tuhan..
Acapkali ujianMu datang membelai,
Ingin sekali aku menafikan -- mengapa bukan orang lain,
Namun aku malu pada tulusnya Ali,
Menangis menyesali diri,
Bukan kerana tidak tertanggungnya ujian dari Ilahi,
Tapi kerana tiada ujian buat diri.

Tuhan..
Acapkali ujian Kau beri tanda cinta,
Izinkanlah aku mencontohi tabahnya Asiah,
Meski dijemur di bawah terik mentari,
Tetap sahaja bibirnya kuntum berseri,

Kerana dia -- kau tunjukkan rumah di syurga,
Lapanglah hatinya,
Mengenangkan negeri abadi selamanya. 
Tunjukkanlah jua buatku -- rumahku di sisiMu.
Agar aku bisa berlari -- walau sebelumnya aku tersungkur sendiri.  

Salam cinta. 

Stay strong everyone! :)

No comments:

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .