Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Sunday, April 17, 2011

Highlight : Istimewa buat sepupu tersayang


"Mak, jadi tak pergi KL sabtu ni?" Saya bertanya dengan penuh harapan

"Tak tau lagi. Hazim tuisyen." Emak membalas sambil tangan masih lagi menggoreng ikan.

"Ala... Jomla pergi mak..." Saya membalas seakan merayu.

Pergi ke Kuala Lumpur pada 16 April adalah satu agenda penting, sekurang-kurangnya penting buat saya.

Sayonara T_T

Jadual penerbangannya sepatutnya pada bulan lepas, tapi disebabkan tsunami besar melanda Jepun, penerbangannya ditunda ke hari Sabtu yang lepas.

Oh ya, Siapa?

Sepupu saya.

Sepupu saya majoritinya adalah perempuan dan jarak umur antara kami tidaklah jauh, jadi semenjak kecil kami bermain bersama, bunga api.. mercun, bercerita itu ini..

Bergaduh dengan anak jiran di kampung.

Naik basikal keliling kampung.

Buat-buat sibuk berdiskusi lepas habis kenduri dan semua orang sibuk membasuh pinggan -.-"

Sama-sama menyental lumpur selepas banjir.

Masuk dalam kolah bilik air embah(nenek) dan buat-buat macam bath tub dan lepas tu air dalam kolah kotor semua buat tak tahu.

Dan banyaaaaakkkkk lagi, kenangan membesar bersama yang tak dapat saya coretkan di sini. Saya dan semua sepupu sudah ibarat adik-beradik. Rapat.

Dan dia adalah yang terapat dengan saya. Apatah lagi, semasa tingkatan 4, kami dapat tawaran ke MRSM bersama. Cuma dia di Langkawi, saya di Muar.

Allah izin... no matrik kami sama! 06209. Saya masih ingat waktu dedication day antara MRSM, saya dapat satu kad bertulis, dari 06209 (Langkawi) kepada 06209. (Muar) :) Comel kan. Oh dan dialah juga yang menelefon saya waktu saya beria-ia mahu keluar dari MRSM.

Ah, pantasnya masa berlalu......

Sekarang masing-masing sudah membesar, terkadang terfikir alangkah indahnya sejarah dahulu.. Tatkala berlari dan jatuh terluka, mata menangis tapi masih boleh ketawa selepas beberapa minit. Luka di lutut nampak kelihatan dan senang dirawat, berbanding apabila telah dewasa, terjadi pula luka di hati yang tak nampak dek mata dan sukar untuk dirawat :')

"Bye iman. Kat sana jangan main bunga api." Saya bersenda tatkala tangan berjabat. Buat kali terakhir.

"Mana nak dapat bunga api kat sanaaa."

Allah.... Raya tahun ni, nampaknya tak cukup lah korum ye :( Takpelah, asalkan cita-cita iman tercapai.

Buat sepupuku yang disayangi kerana Allah... Selamat berjuang!

Dan tidaklah ada yang mereka ucapkan (semasa berjuang), selain daripada berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhan kami! Ampunkanlah dosa-dosa kami dan perbuatan kami yang melampau dalam urusan kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami (dalam perjuangan); dan tolonglah kami mencapai kemenangan terhadap kaum yang kafir. (Al-Imran : 147)




Harap-harap semuanya sudah beres sekarang :)

Anak Saudara

Oh oh, dan kami sekeluarga mengambil kesempatan untuk melawat anak saudara saya yang baru lahir! :D nota: anak kepada sepupu saya yang lain (kak mim).

Zikri nama ahli keluarga baru kami... Moga hatimu sentiasa berzikir mengingatiNya :)

Ada tokoh ibu mithali tak? :D

Flight iman malam, dan dalam jam 12 lebih baru kami sampai ke rumah Zikri. Badan sudah letih dan sekejap sahaja masa diperlukan untuk melelapkan mata.

Masih Ada Hal Berbaki

Alhamdulillah... Allah masih beri hidup hingga hari ini, dapat lagi melihat panorama alam, dapat lagi menulis sepatah dua kata untuk peringatan diri dan perkongsian untuk sahabat semua....

Pada hari itu sahabat-sahabat karib: setengahnya akan menjadi musuh kepada setengahnya yang lain, kecuali orang-orang yang persahabatannya berdasarkan taqwa (iman dan amal soleh). (Az-Zukhruf : 67)


Sahabat semua.... Moga nanti kita bertemu lagi, di syurgaNya yang kekal abadi :')

Masih ada perkara yang belum selesai, esok insyaAllah tubuh akan digerakkan semula. Hal apa ya?

Maaf saya tak boleh berkongsi sekarang, nanti bila semuanya sudah selesai insyaAllah saya akan berkongsi dengan sahabat semua. Doakan agar Allah memudahkan segala urusan ya :)

Doakan saya serta ahli keluarga saya dalam jagaan Allah sentiasa, dan moga doa itu diaminkan malaikat untuk sahabat juga :)

Wallahu'alam

8 comments:

Anonymous said...

Yes,,,first komen...hehe

Cousin...study di mana ya?

kodama..

Mastura Mohd Yusuf said...

oh tahniah2..maaflah ya, saya takde hadiah nak bg :D

cousin study di Jepun, mechanical engineering. kenapa ye?

Anonymous said...

x perlu hadiah...hehe

owhh, sy ada pkcik dia blajar di jepun dulu ..Meiji University..

Btw,,kosnya sama dgn kos saya ..huhu

Mastura Mohd Yusuf said...

kos apa ye yg sama? tak berapa fhm.....

Anonymous said...

kos study.. sempat tak hantar cousin?

Mastura Mohd Yusuf said...

owh..dulu study ape ek?

Alhamdulillah sempat hantar :)

Anonymous said...

study sama mcm cousin..tp x smpi U pun...:-)

kodama

Mastura Mohd Yusuf said...

owh...moga Allah kasih dan redha :)

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .