Rasulullah s.a.w bersabda (yg bermaksud): Sampaikanlah pesanku walau 1 ayat :)

Wednesday, April 6, 2011

Mari ber e-dagang :)


"Risaunya, duit poket tak cukup ni."

"Macam mana ni... nak beli buku tak ada duit."

Kerap saya mendengar keluhan-keluhan begitu. Anak-anak sekarang, terkadang terlupa mengenang jerih payah ibu bapa mendapatkan satu not wang. Bahkan ada sehingga sanggup menderhaka kerana duit.

Ada yang mencuri.

Ada yang merompak.

Ada yang membunuh.

Mungkin ada yang pelik, kenapa blog saya semakin banyak iklan. :) Baiklah, saya sekarang sedang mempraktikkan apa yang saya belajar. Business Administration with E-Commerce.

Berbicara mengenai e-commerce atau e-dagang, semua mesti terbayangkan perniagaan melalui internet. Manusia semakin malas bukan? Semuanya mahu dihujung jari sahaja. Maka dengan niat untuk mengurangkan sedikit beban ibu bapa, saya mencuba apa yang saya pelajari di kelas. Sungguh, pendapatan sendiri amat manis dan bermakna.

Tidak salah mencari wang, asal sahaja ia halal.

Allah beri banyak pilihan buat manusia, tapi selalunya yang haram itulah yang dipilih, mungkinkah lebih menyeronokkan?

Baiklah, mari saya mahu berkongsi sedikit sebanyak mengenai e-commerce. E-commerce menjimatkan masa dan minyak (minyak dah mahal sekarang :D) pengguna, dan ia mudah!

"Tapi, saya tak ada modal nak buat perniagaan internet."

Jika kamu, ya kamu adalah seorang blogger dan mahukan pendapatan sampingan untuk menanggung sedikit sebanyak keperluan hidup, saya sarankan heartbeat.. Heartbeat lebih kurang macam nuffnang, tapi lebih mudah dan senang menjana pendapatan,insyaAllah dengan izinNya.

"Mastura, macam mana dengan nuffnang saya? nanti saya hilang keistimewaan"

Jangan risau sahabat! sesiapa yang ada nuffnang, anda takkan hilang apa-apa keistimewaan sekalipun kerana heartbeat bukanlah saingan dalam senarai nuffnang.

Mari, saya mahu berkongsi apa yang saya tahu dan insyaAllah moga Allah sama-sama memberi rezeki buat kita semua. Belajar cari wang sendiri, nanti kita akan tahu betapa ibu bapa kita memberi cinta tanpa syarat!

Cara mendaftar.

Mudah saje sahabat :)

1) klik banner ni untuk ke website heartbeat.



2) Klik pada logo heartbeat.my



3) Click pada create account.



4) Isilah borang tersebut dengan penuh kejujuran dan klik agree.



5) Tekan get code.



6) Paste sesuka hati di blog anda! :)


Mudah kan? Selamat mencuba, insyaAllah hasilnya memuaskan.


p/s : saya tak letak watermark di gambar supaya sahabat-sahabat lain boleh ambil gambar tu untuk sahabat pula bagitau sahabat-sahabat lain di blog.

Oh ya, mungkin saya akan menyepi selama beberapa hari kerana saya dan keluarga serta sahabat mahu pergi riadah yang merapatkan ukhwah. Doakan kami selamat pergi selamat pulang ya, moga doa insan sesoleh/ah kalian dimakbulkanNya. Doakan moga kelak saya pulang bersama pengalaman dan iktibar yang boleh dikongsi bersama :)

insyaAllah saya akan update status facebook.

Moga Allah kasih. :)


2 comments:

~ILHAM~ said...

dah lama hajat nak try sbnrnya..tp asyik tak smpat..jazakillah mastura..insyaAllah sambil berdakwah melalui blog,kita boleh meringankan beban ibu-bapa :)

Mastura MY said...

selamat mencuba zahra syg... :) insyaAllah moga Allah mudahkan semuanya

 
Copyright It's Life... Wake up from the past =) 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .